Thursday 1 October 2015

Mencari


Teks : Shamliah Ibrahim
Foto  : Shamliah Ibrahim
Entry 34

Menyusur sebuah ke sebuah kedai, memilih produk baru bukan kerja yang mudah. Berada di tempat asing, persekitaran dan bahasa yang berbeza secara alami akan membuatkan kita lebih berhati-hati dalam setiap hal.

Bersimpul urat kaki bila asyik berulang-alik dari hotel penginapan ke tempat pemborong dalam jarak lebih kurang 500 kilometer sehala, menghantar barangan yang telah siap di beli.

Kenapa perlu buat begitu?

Mana mungkin 2 orang perempuan melayu terakhir ini mengangkatnya kalau banyak sangat.

Ini cara saya, mungkin berbeza dengan cara orang lain. Boleh saja upah orang mengangkat atau bila banyak sampai berguni syarikat pemborong akan menghantar mengikut permintaan kita.

Selepas siap makan malam, setelah beberapa hari mengumpul, stok barangan di masukkan ke dalam guni dan di susun sepadat mungkin, nanti akan di jahit dan di hantar ke pusat penghantaran untuk di bawa balik melalui perkapalan.

Selesai semuanya, cari minyak urut, sapu dan rehatkan kaki. Supaya lena tidak  terganggu dengan kekejangan otot atau di sebelah utara biasa di panggil tarikan mengkarong. Mahu jeritan kecil akan memecah keheningan malam.

Walau keletihan, kelelahan dan kepenatan menjadi sebati namun ia memberi kepuasan dan keseronokkan.

Sekian buat kali ini. Jumpa lagi

Berminat boleh order di sini atau terus ke lot 300 Uptown Danau Kota.

No comments:

Post a Comment