Sunday 6 September 2015

Bagaimana penglibatan secara online


Teks : Shamliah Ibrahim
Foto  : Shamliah Ibrahim
Entry 19

Sering terbaca mengenai akademi bekerja di rumah( ABDR) dari facebook anak saudara Nur Azlina Najib.

Mula selongkar untuk mengetahui lebih mengenai blog penulisan bisnes online. Hati sudah terdetik, pertanyaan demi pertanyaan mula menyusuli messenger anak saudara.

Cuba untuk mengendurkan keinginan yang kuat bila rasa mampukah aku? Bermacam persoalan bermain di minda. Dua minggu berfikir.

Allah melorongkan laluan bila itulah ketentuan. Bertemu cikgu Anys Idayu Zakaria yang begitu komited mengajar, memberi tips serta tidak jemu melayan kerenah saya yang agak lambat dalam menyelesaikan setiap tugasan.

Maka bermulalah penglibatan saya secara online. Saat ini saya rasa sangat bersyukur menjadi sebahagian dari ABDR. Menulis dari hati, pada masa yang sama boleh berniaga. Bila kita lakukan apa yang kita suka kepuasan pasti akan menyusul. Itulah yang saya rasa.

Terima kasih kepada pengasas ABDR puan Masayu Ahmah untuk ukhwah yang terbina dan terima kasih juga buat semua.

Sekian, jumpa lagi.

6 comments:

  1. assalam.slm perkenalan.akk pun baru bermula menulis diblog.byk yg perlu kita belajar.teruskan perjuangan mu.kami sentiasa menyokong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam...slmt berkenlan.. in sha Allah dan terima kasih

      Delete
  2. assalam.slm perkenalan.akk pun baru bermula menulis diblog.byk yg perlu kita belajar.teruskan perjuangan mu.kami sentiasa menyokong.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, Allah telah memudahkan dan melorongkan hati-hati kita, tinggal lagi TINDAKAN dalam setiap matlamat...

    Terima kasih kerana mempercayai saya, selaku Pengurus Online ABDR di bawah naungan Guru Anys Idayu & pengasas Masayu Ahmad

    ReplyDelete